29.06.2009

Stratford Upon Avon and London...2 to go...

Da har jeg ogsaa faatt tid til aa vaere litt turist ..noen fordeler maa man jo ha, her vi svetter i blaae EF-skjorter....Loerdag var det duket for en liten tur til Stratford Upon Avon, bedre kjent som William Shakespeare's birthplace. Byen ligger litt over en time unna Oxford, saa ikke for langt aa dra. Det er en soet og autentisk by, som hevder at bygningen er fra 1600-tallet..enkelte av dem var rimelig skakke og skeive, saa det kan godt hende...tuslet litt rundt og kikket litt paa denne bebyggelsen...ikke saerlig mye annet aa gjoere i grunn..men moro aa ha vaert der i alle fall:) (bilder kommer forresten siden, denne internetcafeen her var ikke mye aa skryte av....)

Soendag var det sightseeing i London, turbo saadan. Men helt greit, har jo vaert her i London flere ganger...de foerste gangene jeg var her hadde jeg ikke like mange reisedoegn bak meg...foeler vel meg litt mer bereist, naturlig nok, naa. Dette foerer jo ogsaa til at man blir litt vant til hva man kan forvente og hvordan man tar seg frem...byene blir ogsaa mindre paa en maate. Jeg vil ikke hoeres kvalm ut, men om man har besoekt mange storbyer, saa vil jo en storby vaere den andre lik. Spesielt her i Europa....eller, sikkert USA ogsaa..ikke vet jeg..

I dag er det London igjen..jeg har slaatt paa stortromma og investert i en ny shorts fra River Island..me like me like...tusler litt i Oxford str. foer jeg tenkte aa tusle litt nedmot Soho kanskje..det faar man alltids vite senere..

Naa har det gaatt ei uke....det er en del som skjer, men man har aldri tid til seg selv, man rekker aldri vaere alene med tankene sine eller slikt. Det hjelper heller ikke paa at man maa dele rom. I morra tidlig kommer det to russere og bor paa naborommet, noe jeg naturlig nok ikke ser frem til i det hele tatt....:( ser for meg to dallete russerdamer som okkuperer badet og bare snakker russisk. det er jo en kjensgjerning at russere suger i engelsk....jaja....meeen, er vel bare aa glede seg til avreise...avreise om mindre enn 2 uker..det er niiiice....da gleder jeg meg til aa komme hjem til sol, sommer, bading, pilsing og grilling. Deretter er det faktisk ikke lenge til man begynner i ny jobb heller..gurimalla....fyttifakka..jeg gruver meg..menmen..kunne godt tenkt meg litt eldre unger enn 5...jeg tror nok jeg passer bedre paa u.skola naar det kommer til stykket.....menmen..ett aar av gangen, faar heller soeke meg til det siden...

Naa skal jeg avslutte og tusle ut i Londons gater igjen..det er utroolig varmt og svetten, tja, den har kanskje stilnet litt, men den er i alle fall ikke saerlig langt unna...enn saa lenge...bilder kommer....

Ingen kommentarer: