26.07.2009

hu hei..det regner i dag....

...og ja...det gjorde det ja...

Så, nå har jeg rotet meg til trønelag for en liten snarvisitt hos mor og far..alltid kjekt å være hjemme en tur, men velkomstkomiteen stilte ikke opp med sol denne gangen..noe som ikke passet meg heeelt bra, da jeg ikke hadde tatt med annet en fine, små sommersko...evig optimist:P

Fikk med meg Spelet på Stiklestad....ikke det helt store i grunn, selv om det hadde sine øyeblikk....selve spelet foregår da på nynorsk, komisk blir det da "kongen" spilt av Sven Nordin, snakker rimelig dårlig nynorsk, med nordnorsk aksent. Komisk til tusen faktisk:O) Må si at jeg lettet litt på smilebåndet til tider...hihi....:) Ellers regnet det jo da..nevnte jeg det kanskje? Ikledd rød poncho og sommersko, må jeg vel også innrømme det hele var en ikke minst våt, men også kald affære. Men OK å ha fått det med seg...ja og nevnte jeg at jeg spiste middag med de fleste ordførerene her i fylket..:) Har sine fordeler med mor som varaordfører..selv om det ikke var hjortemedaljonger i skysaus og rødvin, funket det helt greit med ÆKT trøndersodd, skjenning å ingefærøl:) Trøndermat ja..(kan vel ikke skryte på meg at dette er yndlingsretten min, men det sklei da ned, etter å ha plukket ut alle soddbollene, og rent av soddsøet og plukket oppi gulerot og kjøtt....). Dvs. min sodd er kjøtt, litt sø og gulrot, salt og pepper..

Velvel...da var det på tide å si ha det for denne gang..nok ett ganske intetsigende innlegg fra denne kanten....

Enn så lenge......

Ingen kommentarer: