21.08.2008

Café medarbeider smører baguetter....

Jada...det kan være fryktelig spennende å jobbe i cafe/kantine når 230 stk skal ha baguetter. Du skjønner kanskje tegninga. Ja, det stemmer. Vi må jo faktisk smøre disse baguettene, de kommer ikke ferdig stekt, oppskjært eller påsmurt fra noen fancy baker, men her må det stekes, smøres og i det hele tatt, fylles med kylling, salat, agurk, tomat, paprika og så videre...glem ikke at det samme skal gjøre 230 ganger....

Dette tok da, med avbrytelser, ca 3,5 timer...og vi var TO stk! Jeg gikk på med godt mot, 10 baguetter med ost og skinke, fryktelig nitidig og nøye smurt. Skinken og osten rundt hverandre i en fantastisk utseende oppsats. Som en rosenknupp! Yin og yang og alt på en gang i grunn. Da jeg hadde kommet til 30 kjente jeg at jeg begynte å bli litt lei av rosenknupper og andre snuppelupper og det verket i snurrearma. Dette var ikke like gøy som i starten. Da jeg hadde passert 40, etter et par avbrudd og drikkepauser, kjente jeg melkesyra presse seg på og jeg hadde mest lyst til å kaste inn årene. Dette var skikkelig møkkajobb....klokka nærmet seg halv ett og de 190 nye studentene som da skulle ha denne maten var på vei. Vi kom aldri til 230, men passerte 200 da klokka slo...men til alt hell...det ble jo til og med mat til overs. Er det noe som sier det at jeg er lei baguetter?

Trøsten er vel at man i det minste får betalt for å smøre baguetter en hel arbeidsdag. Jeg tror nesten ikke jeg gjorde noe annet i dag. Smøre smøre, selge selge..litt rydding og litt vasking, samt litt sjitprating med noen studenter. Hyggelig dag egentlig....håndhilste på ett par stk og hele pakka...faktisk, på tross av alle baguettene, så må jeg innrømme at jeg trives veldig greit. De som jobber der er hyggelig og det er mange studenter, på min alder...:P Og ja, i det hele tatt, hyggelig hyggelig. Det hjelper også å ha en hyggelig kollega med et flott smil, god musikksmak og dårlig humor=)

Det var dagen i dag..mer om mine opplevelser som cafe medarbeider følger en annen dag...:P

Ingen kommentarer: