27.08.2008

Snørr og travle dager på jobb! Rutine?

Det får en sannelig si..man får svingt seg når man er på jobb..ikke akkurat snakk om matpause eller noe i den duren, det er det ikke tid til. Elleville studenter som skal ha mat, samtidig, preger for tiden vår lille kantine. Køa strekker seg rundt hele kasseområdet og ut i kantina...for et styr..da sitter du der og trykker inn salat og brus - ett par kaffe her og der. Tiden går fort, men du blir sannelig min hatt utrolig lei etterhvert også. Det går jo i samme tralten hver dag. Men men..det er vel sånn det er når man har valgt en slik jobb også...jeg tenkte forresten at det er få yrker som ikke bærer preg av rutine..jeg kan komme på en del, men jeg kommer også på langt flere som er veldig rutinepreget. Jeg tenker bare - jeg er jo da egentlig veldig ferdig utdannet adjunkt...og i læreryket, hvor mye av det du gjør der, er ikke preget av rutiner? Farlig lite...i alle fall om man har jobbet i yrket ett par år.

Nå har jeg ingen planer om å bli gammel som cafe medarbeider på Informateket, men inntil videre duger det i lange baner..det hjelper også på å ha ei trivelig dame/jente å jobbe sammen med...(dette nevnte jeg vel såvidt tidligere også..).

Rutiner meg her og der, nå skal det dusjes, som det gjøres hver dag...*skrekk å gru - denne rutinemessige dusjingen* Flaks at jeg ikke er gammel og ligger på et aldershjem hvor det kun dusjes på fredager mellom tre og fire. Stakkars gamle skrullinger. For et hundeliv!

Dett var dett inntil videre.....legg gjerne inn en kommentar om du føler for det=)

Ingen kommentarer: