25.06.2008

Madrid - her kommer vi=)


Her er da innholdet i sekken min...jeg synes ikke det var særlig mye å skryte av...vel, jeg tror
det er et par ting der nede jeg ikke får behov for...Men shit la gå som kjerringa sa....:P



Madrid, Spanias hovedstad og et stort kulturelt sentrum. Tapas, Sherry, Rioja vin og cervezas....Dette lover godt. For mitt eget vedkommende har jeg ikke hatt særlig mye med Spania å gjøre opp igjennom årene. Jeg har vært i Barcelona da jeg gikk på FHS, men endte med å dra hjem ett par dager før jeg skulle. Var vel litt hjemlengsel (til Moelv?) som slo til. Ellers har jo Gran Canaria beriket mitt liv...en god blanding av charter Spania og ehm....storby Spania.

Den største forskjellen er vel kanskje reisefølget....denne gangen med min bedre halvdel ved min side. Vi gleder oss begge to, men det har ikke gått helt opp for oss at vi skal på tur riktig enda. Ikke nok med at vi skal på tur, men vi skal faktisk være borte en hel måned. Det er noe nytt! Følte meg ikke helt klar i går kveld da jeg satt på gulvet og kikket over kleshaugen. "....skal jeg virkelig ha med BARE dette...?"...det verste av alt er jo at det kommer til å bli mer enn nok, men når man lider av et typisk kvinnelig syndrom kalt "...jeg har ingen sko, vesker eller klær som passer..."..så er det ikke rart at noen slike syndige tanker sniker seg inn...ikke heelt mentalt klar for å "bare" reise med 3 par sokker, to par shorts, et skjørt, to bikinier, en badedrakt, to langarma skjorter, to kortarmaskjorter og tre singleter..deretter ett par sandaler og ett par vonde sko som må byttes ut (aner jeg gnagsår?). I alle fall.....jeg synes det så latterlig lite ut, med tanke på at det er dette jeg pakker for en liten helgatur til Meråker - nå skal jeg være borte i en mnd.....*grøss og gru*. Håper og tror jeg har tatt med litt for enhver anledning...litt pent, det meste casual og ei bukse om vi skal klatre i trær og leke apekatter i Cuba..jeg tror forresten jeg er et litt urutinert pakker..meeen - jeg tror kanskje det eneste som mangler er en fornuftig langarma, samt noen gode sko..men det eksisterer ikke....eller...joda..men jeg tror kanskje de ligger i Meråker..:P Satser på at det er mulig å handle noen gemakker ute i den store verden..! Polklærne ligger hjemme, da det ikke er noen fare for temperaturere under 20 grader...:P

Det er skikkelig lurt å være forberede på alskens ting...shampoo i småflasker til den store
gullmedalje, altfor mange reisehåndbøker, våtservietter og noe Espen er litt skeptisk til,
BioTex:P Her skal det vaskes!

Ingen kommentarer: